اگر به تاریح علاقه دارید پیشنهادمیکنیم این کتاب را از دست ندهید و مسائل پرداخته شده در آن را به اطلاعات عمومی خود اضافه کنید.

این کتاب به نویسندگی ویلم فلور و ترجمه محسن مینو به تاریخ روابط جنسی در ایران از زمان هخامنشیان تا به امروز میپردازد. در خلاصه‌ی پشت کتاب آمده است:

این کتاب پژوهش است پیرامون 2500 سال تاریخ روابط جنسی در ایران و از زناشویی، زناشویی موقت، روسپیگری و همجنس گرایی و نیز پیامد ناخواسته این روابط که بیماریهای آمیزشی است سخن میگوید.

در ادامه این مطلب شما میتوانید این کتاب را به صورت رایگان دانلود کنید.

تاریخ روابط جنسی در ایران

دانلود رایگان کتاب تاریخ روابط جنسی در ایران

تاریخ اجتماعی روابط جنسی در ایران از سفرنامه های غیر ایرانیان و از نوشته های موجود در بایگانی های ایرانی و بین المللی و نیز داده های دولتی بهره جسته تا بع تفضیل چیستی و تنوع و مشکلات این روابط در طی صدها سال گذشته در متن فرهنگ و دین ایرانی بررسی کند.

در فصل آخر این کتاب به بیماری های مقاربتی که در طول تاریخ در بین ایرانیان شیوع داشته میپردازدو گفته میشود که احتمالا 40 درصد از مردم مبتلا هستند که این امر خود نیاز به توجه بیشتری دارد.

این که زنان در اقتصادِ تحت سلطه‌ی مردان، کالا محسوب می‌شدند نه تنها در بردگی و صیغه (روسپی‌گری شرعی)، بلکه در ازدواج موقت (مُتعه) و نکاح نیز مشهود است. شیربها و مهریه، بهایی است که بابت زن می‌پردازند. مثال دیگر، این است که نادرشاه در سال ۱۷۳۴ از حامیان محمد خان بلوچ، به جای پول یا طلا، پنجاه دختر طلب کرد (صص ۷۶-۷۳). به نظر غزالی، زن مانند متصرفات است و با او باید همانند دشمنی مغلوب رفتار کرد (ص ۸۲).

برای دانلود کتاب تاریخ روابط جنسی در ایران اینجا را کلیک کنید